Formel 1

(Seneste opdatering: 27.10.2020)

Ud over følgende specielle regler, er de generelle regler for spil gældende. De specielle regler har forrang over de generelle regler.

1. Væddemål på løbet Følgende regler gælder for væddemål på løbet:
a.) Medmindre andet er angivet, tæller resultatet på tidspunktet for podiepræsentationen på alle markeder;
b.) Alle kørere, der starter enten paradeomgangen eller løbet, betragtes som løbere for alle markeder;
c.) Løb eller andre markeder vil blive afgjort i henhold til officielle FIA-resultater på tidspunktet for podiepræsentationen uanset ændringer i tidspunkter, format og datoer for træning, kvalificering og / eller løbssessioner. Dette forudsættes, at den pågældende session finder sted inden for 72 dage efter den planlagte dato / tid.

2. Mesterskabsvæddemål: Følgende regler gælder for mesterskabsvæddemål:
a.) Væddemål står på alle kørere og konstruktører, uanset om de konkurrerer eller ej. Væddemål afregnes i overensstemmelse med det officielle resultat fra FIA;
b.) Sæsonkampindsatser er ugyldige, hvis et af de navngivne hold / chauffører ikke deltager yderligere i sæsonen efter, at væddemålet er placeret. Officiel FIA-rangordning vil bestemme afregning, hvor point-totaler er identiske.

3. Kampspil: Følgende regler gælder:
a.) Vinderen af et løb head to head vil være køreren med den højere slutposition eller den kører, der afslutter flest omgange. Hvis alle navngivne chauffører udgår i samme omgang, er væddemål ugyldige;
b.) Hvis nogen af de anførte chauffører ikke starter hverken paradeomgangen eller løbet, er alle væddemål på dette marked ugyldige.
c.) For hold- / landskamp-væddemål - Afgøres ud fra holdet med den bedste klassificerede bil i det officielle FIA-resultat

4. Hurtigste kvalificerede: Følgende regler gælder:
a.) Køreren, der opnår den hurtigste officielle kvalifikationstid, i den specificerede kvalifikationssession, er vinderen;
b.) Eventuelle efterfølgende degraderinger tæller ikke med til afviklingsformål;
c.) Officielle FIA-placeringer tæller, hvis tidene er identiske.

5. Match væddemål på kvalificering: Følgende regler gælder:
a.) Køreren med hurtigere officiel kvalifikationstid betragtes som vinder;
b.) Hvis ingen af chaufførerne starter en omgang i den officielle kvalifikationssession, er alle væddemål på denne match ugyldige.

6. At blive klassificeret: Den officielle FIA-klassifikation vil blive brugt ved afvikling af dette marked.
a.) Kørere, der gennemfører 90% af antallet af omgange, der er gennemført af løbets vinder, klassificeres af FIA og klassificeres som vindere i "at blive klassificeret" væddemål.
b.) Hvor mange biler der klassificeres i markedet for endelige resultater Diskvalificerede biler betragtes som "ikke klassificerede".

7. Antal løbsledere: Følgende regler gælder:
a.) Køreren, der befinder sig i bilen, der indtager den forreste position, normalt poleposition, ved starten af løbet, tæller som vinderposition;
b.) Efter løbet er startet, tæller enhver anden chauffør, der afslutter en omgang på førstepladsen, som en løbsleder.

8. Afslut med point / på podiet: Følgende regler gælder:
a.) Afregning er baseret på resultatet på tidspunktet for podiepræsentationen. Efterfølgende diskvalifikationer og / eller appeller påvirker ikke væddemål;
b.) Kun enkeltspil accepteres på disse markeder.

9. Hurtigste omgang (under det aktuelle løb): Dette inkluderer ikke kvalificeringsfasen.

10. Slutplacering: Følgende regler gælder:
a.) Væddemål på en chaufførs slutposition i et løb afgøres i henhold til de officielle klassifikationer eller, hvis det er relevant, udgåelse.
b.) Hvis den navngivne chauffør ikke starter hverken paradeomgangen eller løbet, er alle væddemål på dette marked ugyldige.

11. King of the Road: Dette marked gælder for den samme kører, der opnår følgende i samme løb, men hvis kvalifikationssessionen eller løbet ikke finder sted, er alle væddemål ugyldige:
a.) Vinder af kvalificeringssessionen;
b.) Vinder af selve løbet; og
c.) Kører den hurtigste omgang i løbet.

12. Ses en en safety car?: Dette marked vil blive afgjort på om en safety car ses på banen når som helst i løbet. (Den "virtuelle safety car" tæller ikke til afviklingsformål). Hvis den bruges på et hvilket som helst tidspunkt i løbet, men en safety car ikke ses ude på banen, vil dette blive afgjort som ingen safety car set.

13. "Sammenstødsspil" Et sammenstød mellem to formel-1 biler opstår kun, hvis mindst én af de to kørere ikke er i stand til at afslutte løbet som følge af kollisionen. "Ikke at afslutte" betyder at vedkommende udgår inden for den første runde målt fra sammenstødsstedet mellem de to konkurrenter. Hvis begge kørere er i stand til at fortsætte i mere end én omgang målt fra sammenstødspunktet, betragtes det ikke som et sammenstød.

14. Hvor mange biler fuldfører ikke 1. runde?: Kun de kørere som starter løbet (også fra pit lane) gælder. Kørere, som ikke starter i løbet, mærkes med "DNS" i den officielle resultatliste. Chauffører som bliver diskvalificeret under eller efter løbet tæller ikke for dette spil.

15. Hvilken kører udgår først i løbet?: For at spillet kan afgøres, skal køreren faktisk starte løbet (også fra pit lane). Hvis en chauffør ikke starter i løbet, bliver alle spil på denne person annulleret. Kørere, som ikke starter i løbet, mærkes med "DNS" i den officielle resultatliste. Chauffører som bliver diskvalificeret under eller efter løbet tæller ikke for dette spil.

16. Hvilken kontruktør er den første til at udgå fra løbet?: Hvis et hold ikke starter løbet med mindst én chauffør, bliver alle spil på dette hold annulleret. Kørere, som ikke starter i løbet, mærkes med "DNS" i den officielle resultatliste. Chauffører som bliver diskvalificeret tæller ikke for dette spil.

17. Scorer kører X point i løbet?: Hvis en chauffør ikke starter i løbet, bliver alle spil på denne person annulleret. Kørere, som ikke starter i løbet, mærkes med "DNS" i den officielle resultatliste. For Chauffører som bliver diskvalificeret under eller efter løbet er resultatet "ingen point".

18. Får begge kørere for hold X point i løbet?:  For at spillet afgøres, skal kørerne faktisk starte løbet. Kørere, som ikke starter i løbet, mærkes med "DNS" i den officielle resultatliste. For Chauffører som bliver diskvalificeret under eller efter løbet er resultatet "ingen point".

19. Hvor mange biler fra hold X opnår en placering i slutklassificeringen?: For at spillet afgøres, skal kørerne faktisk starte løbet. Biler, som ikke starter løbet, mærkes med "DNS" i den officielle resultatliste eller gælder som ikke kvalificeret til løbet. Diskvalicerede kørere regnes som "ikke kvalifceret"

20. Hurtigste pitstop i løbet: I vores spil, regnes perioden fra bilen kører ind og til den forlader pitten, et pitstop.   Hvis der køres ind på pit stop banen i forbindelse med en straf, tæller det ikke som et pitstop. Normal kørsel gennem pitlane, f.eks. bag en safety car eller for at frigive en tidsbøde tæller ikke for dette væddemål, alle 4 dæk skal ændres.