Ishockey

(Seneste opdatering: 14.05.2024)

Ud over følgende specielle regler, er de generelle regler for spil gældende. De specielle regler har forrang over de generelle regler.

1.) Dato: For “amerikansk ishockey” (NHL, AHL, UHL, WHL, OHL og Quebec Major Junior hockey forbund) skal alle kampe spilles på den planlagte kalenderdag på det planlagte sted før spillene er gyldige.

2.) Tillægstid: Forlænget spilletid, (inkl. en eventuel straffekonkurrence), gælder for alle markeder, medmindre det modsatte er bekendtgjort. Hvis kampen går til straffekonkurrence, modtager det vindende hold ét mål; dette gælder for alle markeder, hvor det er relevant.

3.) Spilletid Hvis kampen aflyses før det officielle resultat foreligger, betragtes resultatet som værende officielt gyldigt efter

  • 55 minutters spil for “amerikansk ishockey” (NHL, AHL, UHL, WHL, OHL og Quebec Major Junior hockey forbund),
  • 60 minutters spil for “ikke-amerikansk ishockey.”

Medmindre andet er angivet, er disse regler bindende for alle slags spil.

4.) Tovejs-væddemål: Alle væddemål afgøres baseret på det endelige kampresultat, inkl. forlænget spilletid og straffeskudskonkurrencer, medmindre andet er angivet.

5.) Spil på kampe med tre mulige resultater: Alle spil afgøres baseret på det endelige kampresultat, efter den regulationsbestemte kamptid. Overtid og straffesparkskonkurrencer tæller ikke.

6.) Pucklinje En pucklinje er et væddemål, hvor et valg indeholder et handicap. Det resultat, der benyttes til at afgøre væddemålet, er kampens resultat justeret for den handicaplinje, der var tilgængelig på det tidspunkt, hvor væddemålet blev indgået. Eks.: Tampa Bay +1.5 v Calgary -1.5, resultat: Tampa Bay 2-3 Calgary. Tampa Bay vinder på handicap. Forlænget spilletid gælder for alle pucklinjer.

7.) Samlede antal mål/mål pr. hold: Kampens samlede resultat er det samlede antal mål, begge hold har fået, inkl. forlænget spilletid. Mindst 15 minutters officiel tid skal gå i den tredje periode, for at væddemål skal betragtes som gyldige, med mindre det samlede resultat allerede er oversteget dette. Hvis det samlede antal mål er det samme som det samlede, anførte antal, men ingen præcis pris er givet, refunderes alle indsatser.

8.) Først til X mål: Vinderen er det hold, der når det pågældende antal mål først. Dette markerede indeholder forlænget spilletid og eventuelle straffekonkurrencer. Hvis kampen går til straffekonkurrence, modtager det vindende hold ét mål.

9.) Første målscorer i kampen (kun regulær tid): Hvis en spiller ikke kommer på banen, regnes denne som “ikke deltager”, hvilket betyder, at alle spil på denne spiller er ugyldige. Forlænget spilletid tæller ikke. Hvis en kamp opgives, afgøres væddemålet baseret på kampens resultat op til dette punkt.

10.) Proposition-markeder på spiller(e): De(n) respektive spiller(e) skal klæde sig på til kampen, hvis væddemålet skal betragtes som gyldigt. Forlænget spilletid gælder for alle proposition-markeder, uanset for de markeder, hvor et særligt antal perioder specificeres. Mindst 15 minutters officiel tid skal gå i den tredje periode, for at væddemål skal betragtes som gyldige.

11.) Vinderen af den første, anden eller tredje periode: Kun mål, der scores i den pågældende periode medregnes. Medmindre andet er angivet, indregnes ekstra tid ikke i resultatet for den tredje periode. Dead Heat-regler gælder for Periode med højeste score-markedet.

12.) Målspil (korrekt score): Hvis det endelige resultat ligger uden for det tilbudte udfald, afgøres alle spil som "tabte".

13.) Hvis et moneyline-, total- eller handicapspil ender uafgjort, og ingen odds er tilbudt på denne mulighed, vil alle spil være ugyldige.

14.) Point ordinær sæson: Alle hold skal spille alle kampe i den ordinære sæson, for at spillene er gyldige. Hvis sæsonen af en eller anden grund skulle forkortes, stryges spillene, hvis ikke den højest mulige spillemulighed allerede er opnået.

15.) Hvor mange 2- eller 5-minutters-udvisninger deles der ud i den X. periode? I dette spil gælder hver 2- eller 5-minutters-udvisning som 1, så hvis 3 x 2-minutters-udvisninger deles ud, bliver det vindende valg 'Under 3,5'. Hvis der gives 2 + 2 udvisninger, tæller det som 2 x 2 minutter. Det betyder at hvis der gives 1 x 5 minutter, 1 x 2 minutter eller 2 + 2 uddeles, bliver vindervalget 'Over 3,5'. Alle udvisninger, som deles ud før en periode er startet, tæller i den forrige periode. Så hvis der gives en 2-minutters-udvisning under den 1. pause, tæller den for 1. periode

16.) Resten af regulær tid/ resten af X. periode: Dette spil afgøres i henhold til resultatet af spillet fra det blev sat til slutningen af regulær tid. Det korrekte resultat er det teoretiske resultat af kampen, hvis resultatet var 0:0 da spillet blev sat. Stillingen da spillet blev sat vises under markedspil "Resten af regulær tid" - nuværende resultat 1:2", så hvis kampen ender 2:3 bliver det vindende valg. Resten af X. periode afgøres i henhold til dette.

17.) “Grand Salami”/NHL: Dette spil gælder totalt antal scorede point, som opnås i alle kampene på en givet dag. Kun kampe spillet på den angivne dag (i henhold til NHLs kalender) gælder. Hvis en eller flere kampe bliver udsat eller tilføjet kalenderen efter de initielle odds er offentliggjort, er alle spil ugyldige. Skulle en kamp blive stoppet før den er fuldført, annulleres alle spil. Point, der scores i den forlængede spilletid, inkluderes. Hvis kampen går til straffekonkurrence, modtager det vindende hold ét mål.

18.) All Star-kamp: Hver kamp er 20 minutter; hele kampen skal spilles, hvis væddemålet skal betragtes som gyldigt. Forlænget spilletid gælder for alle markeder. All Star-vinderen er det hold, der vinder finalen

19.) Divisionsvinder Hvis sæsonen uanset årsag afkortes, afgøres spillene i henhold til den af de pågældende myndigheder udpegede divisionsvinder.

20.) Deltagere i finalen: Deltagere i finalen er de spillere/hold, der uanset grund eller afgørelser spiller i finalen.

21.) Spilletid undtagelse: Kampe i den russiske Liga Pro spilles over 30 minutter (3 * 10 minutters perioder), og dette betragtes som regulær tid i denne liga.

22.) Korte hockey ligaer har vist spilletid på 3x10 eller 3x15 minutter, og dette betragtes som regulær tid for disse ligaer.

23.) Vinder og begge hold scorer X mål: Spil er på, hvilket hold, der vinder kampen, og om begge hold scorer det specifikke antal mål. Dette marked afgøres udelukkende baseret på den almindelige spilletid og inkluderer ikke forlænget spilletid.