Ishockey
(Seneste opdatering: 06.10.2025)
Ud over følgende specielle regler, er de generelle regler for spil gældende. De specielle regler har forrang over de generelle regler.
1.) Dato: For “amerikansk ishockey” (NHL, AHL, UHL, WHL, OHL og Quebec Major Junior hockey forbund) skal alle kampe spilles på den planlagte kalenderdag på det planlagte sted før spillene er gyldige.
2.) Tillægstid: Forlænget spilletid, (inkl. en eventuel straffekonkurrence), gælder for alle markeder, medmindre det modsatte er bekendtgjort. Hvis kampen går til straffekonkurrence, modtager det vindende hold ét mål; dette gælder for alle markeder, hvor det er relevant.
3.) Spilletid Hvis kampen aflyses før det officielle resultat foreligger, betragtes resultatet som værende officielt gyldigt efter
- 55 minutters spil for “amerikansk ishockey” (NHL, AHL, UHL, WHL, OHL og Quebec Major Junior hockey forbund),
- 60 minutters spil for “ikke-amerikansk ishockey.”
Medmindre andet er angivet, er disse regler bindende for alle slags spil.
4.) Tovejs-væddemål: Alle væddemål afgøres baseret på det endelige kampresultat, inkl. forlænget spilletid og straffeskudskonkurrencer, medmindre andet er angivet.
5.) Spil på kampe med tre mulige resultater: Alle spil afgøres baseret på det endelige kampresultat, efter den regulationsbestemte kamptid. Overtid og straffesparkskonkurrencer tæller ikke.
6.) Pucklinje En pucklinje er et væddemål, hvor et valg indeholder et handicap. Det resultat, der benyttes til at afgøre væddemålet, er kampens resultat justeret for den handicaplinje, der var tilgængelig på det tidspunkt, hvor væddemålet blev indgået. Eks.: Tampa Bay +1.5 v Calgary -1.5, resultat: Tampa Bay 2-3 Calgary. Tampa Bay vinder på handicap. Forlænget spilletid gælder for alle pucklinjer.
7.) Samlede antal mål/mål pr. hold: Kampens samlede resultat er det samlede antal mål, begge hold har fået, inkl. forlænget spilletid. Mindst 15 minutters officiel tid skal gå i den tredje periode, for at væddemål skal betragtes som gyldige, med mindre det samlede resultat allerede er oversteget dette. Hvis det samlede antal mål er det samme som det samlede, anførte antal, men ingen præcis pris er givet, refunderes alle indsatser.
8.) Først til X mål: Vinderen er det hold, der når det pågældende antal mål først. Dette markerede indeholder forlænget spilletid og eventuelle straffekonkurrencer. Hvis kampen går til straffekonkurrence, modtager det vindende hold ét mål.
9.) Første målscorer i kampen (kun regulær tid): Hvis en spiller ikke kommer på banen, regnes denne som “ikke deltager”, hvilket betyder, at alle spil på denne spiller er ugyldige. Forlænget spilletid tæller ikke. Hvis en kamp opgives, afgøres væddemålet baseret på kampens resultat op til dette punkt.
10.) Proposition-markeder på spiller(e): De(n) respektive spiller(e) skal klæde sig på til kampen, hvis væddemålet skal betragtes som gyldigt. Forlænget spilletid gælder for alle proposition-markeder, uanset for de markeder, hvor et særligt antal perioder specificeres. Mindst 15 minutters officiel tid skal gå i den tredje periode, for at væddemål skal betragtes som gyldige.
11.) Vinderen af den første, anden eller tredje periode: Kun mål, der scores i den pågældende periode medregnes. Medmindre andet er angivet, indregnes ekstra tid ikke i resultatet for den tredje periode. Dead Heat-regler gælder for Periode med højeste score-markedet.
12.) Målspil (korrekt score): Hvis det endelige resultat ligger uden for det tilbudte udfald, afgøres alle spil som "tabte".
13.) Hvis et moneyline-, total- eller handicapspil ender uafgjort, og ingen odds er tilbudt på denne mulighed, vil alle spil være ugyldige.
14.) Point ordinær sæson: Alle hold skal spille alle kampe i den ordinære sæson, for at spillene er gyldige. Hvis sæsonen af en eller anden grund skulle forkortes, stryges spillene, hvis ikke den højest mulige spillemulighed allerede er opnået.
15.) Hvor mange 2- eller 5-minutters-udvisninger deles der ud i den X. periode? I dette spil gælder hver 2- eller 5-minutters-udvisning som 1, så hvis 3 x 2-minutters-udvisninger deles ud, bliver det vindende valg 'Under 3,5'. Hvis der gives 2 + 2 udvisninger, tæller det som 2 x 2 minutter. Det betyder at hvis der gives 1 x 5 minutter, 1 x 2 minutter eller 2 + 2 uddeles, bliver vindervalget 'Over 3,5'. Alle udvisninger, som deles ud før en periode er startet, tæller i den forrige periode. Så hvis der gives en 2-minutters-udvisning under den 1. pause, tæller den for 1. periode
16.) Resten af regulær tid/ resten af X. periode: Dette spil afgøres i henhold til resultatet af spillet fra det blev sat til slutningen af regulær tid. Det korrekte resultat er det teoretiske resultat af kampen, hvis resultatet var 0:0 da spillet blev sat. Stillingen da spillet blev sat vises under markedspil "Resten af regulær tid" - nuværende resultat 1:2", så hvis kampen ender 2:3 bliver det vindende valg. Resten af X. periode afgøres i henhold til dette.
17.) “Grand Salami”/NHL: Dette spil gælder totalt antal scorede point, som opnås i alle kampene på en givet dag. Kun kampe spillet på den angivne dag (i henhold til NHLs kalender) gælder. Hvis en eller flere kampe bliver udsat eller tilføjet kalenderen efter de initielle odds er offentliggjort, er alle spil ugyldige. Skulle en kamp blive stoppet før den er fuldført, annulleres alle spil. Point, der scores i den forlængede spilletid, inkluderes. Hvis kampen går til straffekonkurrence, modtager det vindende hold ét mål.
18.) All Star-kamp: Hver kamp er 20 minutter; hele kampen skal spilles, hvis væddemålet skal betragtes som gyldigt. Forlænget spilletid gælder for alle markeder. All Star-vinderen er det hold, der vinder finalen
19.) Divisionsvinder Hvis sæsonen uanset årsag afkortes, afgøres spillene i henhold til den af de pågældende myndigheder udpegede divisionsvinder.
20.) Deltagere i finalen: Deltagere i finalen er de spillere/hold, der uanset grund eller afgørelser spiller i finalen.
21.) Spilletid undtagelse: Kampe i den russiske Liga Pro spilles over 30 minutter (3 * 10 minutters perioder), og dette betragtes som regulær tid i denne liga.
22.) Korte hockey ligaer har vist spilletid på 3x10 eller 3x15 minutter, og dette betragtes som regulær tid for disse ligaer.
23.) Vinder og begge hold scorer X mål: Spil er på, hvilket hold, der vinder kampen, og om begge hold scorer det specifikke antal mål. Dette marked afgøres udelukkende baseret på den almindelige spilletid og inkluderer ikke forlænget spilletid.
Regler for spil på ishockey (Byg et spil)
Valg og spilresultater
Alle Byg et bet-valg på ishockey skal vinde (dvs. det ikke er muligt at vælge uafgjort eller pushes), hvis spillet skal betragtes som vundet.
Et valg, der ikke vinder, medmindre det udtrykkeligt er angivet i dette dokument, afgøres som tabt. Hvis et eller flere valg i et givent spil af den ene eller anden grund bliver ugyldige, (hvis den valgte spiller eks. ikke spiller i kampen – se sektion 4), vil hele spillet betragtes som ugyldigt.
Hvis du eks. spiller på, at et bestemt hold vinder en kamp, og kampen så ender uafgjort efter den forlængede spilletid (eller den normale tid, hvis forlænget spilletid ikke er relevant), vil spillet behandles som tabt, selv i tilfælde hvor muligheden for at spille på, at kampen endte uafgjort, ikke blev tilbudt gennem Byg et bet. Dette er ikke relevant for NHL-kampe, da disse går til straffeskud, hvis kampen stadig er uafgjort efter den forlængede spilletid, (hvis kampen spilles i den almindelige sæson), eller spilles som en open-ended sudden death-kamp med forlænget spilletid (playoffs), men det kan være relevant for andre ishockey-ligaer eller -konkurrencer pr. den enkelte konkurrences regler.
Tilsvarende "Først til X", hvor ingen af holdene når den valgte score, vil være tabt, uanset om valget "ingen af holdene når X" var tilgængeligt som et alternativ valg eller ej. Hvis en periode slutter uden nogen mål, vil valg på mål såsom første eller sidste målscorer for den periode afgøres som tabte spil.
Forlænget spilletid/straffeskud
Alle ishockeykampe afgøres pr. det officielt udmeldte resultat inkl. eventuel forlænget spilletid og straffeskudskonkurrence. Der ses bort fra mål, der scores i straffeskudskonkurrencen, når spillet skal afgøres. Målet medregnes i det vindende holds samlede antal mål efter en straffeskudskonkurrence, (dvs. det eneste mål i en kamp, der ender 0-0 efter den forlængede spilletid og 1-0 efter straffeskudskonkurrencen), og tæller, når valg på det samlede antal mål i kampen og et givent holds samlede antal mål skal afgøres, men målet tildeles ikke en specifik spiller og tæller ikke, når valg på, om en given spiller scorer, skal afgøres.
Markeder på tredje periode
Alle valg på markeder på tredje periode inkluderer forlænget spilletid og eventuelle mål, der scores i en straffeskudskonkurrence. Et valg på det samlede antal mål, der scores i den tredje periode, vil eks. inkludere mål, der scores både i den tredje periode og det vindende mål fra enten den forlængede spilletid eller straffeskudskonkurrencen. Byg et bet-spilregler – ishockey 2.
Markeder på specifikke spillere
Alle spillervalg vil blive betragtet som aktive, hvis en spiller kommer på banen som en aktiv spiller på et hvilket som helst tidspunkt i den relevante kamp, uanset om det pågældende valg refererer til en bestemt periode i kampen. Hvis en spiller ikke kommer på banen i kampen, vil valg, der er specifikke for denne spiller, være ugyldige. F.eks. vil et valg på at en bestemt spiller scorer i den tredje periode være aktivt (og derfor afgjort som tabt), hvis spilleren spillede de to første minutter af en kamp, blev skadet og ikke vendte tilbage til kampen, uanset om denne ikke var på banen i den tredje periode. Hvis spilleren blev skadet kort inden kampstart og derfor blev fjernet fra startopstillingen (eller bænken) af den årsag og aldrig kom på banen, vil valget og dermed spillet dog betragtes som ugyldigt.
Udskudte og ufærdige kampe
Hvis en kamp udsættes eller er ufuldstændig og derefter genoptages eller spilles inden for 24 timer efter den oprindelige planlagte starttid, vil alle spil være gældende. Alle væddemål, der placeres på kampe, der starter over 24 timer efter den oprindeligt planlagte starttid, annulleres. Når de 24 timer er udløbet, betragtes alle spil som ugyldige, og derfor vil indsatserne refunderes.
Afbrudte kampe
Hvis et spil aflyses inden den starter, gælder 24-timersreglen for udsatte kampe som beskrevet ovenfor. Hvis kampen annulleres efter start, men inden dens naturlige slutpunkt, gælder følgende regler:
- Byg et bet vil betragtes som ugyldige, hvis mindst et valg indeholder en spiller, som endnu ikke var kommet på banen som aktiv spiller. De regler, der er beskrevet ovenfor, anvendes alle på betingelse af og efter anvendelsen af denne regel.
- 2. Hvis hvert valg i et Byg et bet på kampen allerede er vundet, og det at kampen afbrydes ikke har påvirket udfaldet af nogen af valgene, vil hele spillerens Byg et bet behandles som et vindende spil. Hvis et Byg et bet med to valg eks. indeholder et valg på over det samlede antal mål og et valg på, at en bestemt spiller scorer i en kamp, hvor det påkrævede antal mål er opnået, og spilleren scorede, inden kampen blev afbrudt, vil spillet betragtes som vundet. I dette tilfælde have annulleringen ingen indflydelse på nogen af valgene. Det samme ville ikke gælde for et valg under det samlede antal mål, hvor en kamp afbrydes, mens den samlede score stadig er under det valgte antal, da afbrydelsen vil påvirke resultatet.
- Hvis et enkelt valg på et Byg et bet er tabt, og kampen derefter afbrydes, vil spillerens Byg et bet behandles som et tabt spil, uanset om antallet af innings er reduceret eller ej, fordi valget/valgene i dette tilfælde var uigenkaldeligt tabt. Hvis et Byg et bet eks. inkluderer et valg på, hvilket hold der scorer først, i et spil hvor det andet hold scorer først, og kampen derefter afbrydes, vil spillet betragtes som tabt. I dette tilfælde, er spillet allerede tabt og om kampen blev annulleret eller ej, havde ingen indflydelse på udfaldet af spillet. Byg et bet-spilregler – ishockey 3
- Hvis der ikke er nogen tabende valg i et givent Byg et bet, og mindst ét ugyldigt valg på det tidspunkt, hvor kampen afbrydes, vil spillerens Byg et bet betragtes som ugyldigt. Denne regel gælder i tilfælde, hvor et eller flere valg stadig ikke er afgjorte på det tidspunkt, hvor kampen afbrydes, og spillet enten kunne være vundet eller tabt, hvis kampen var spillet færdig. Hvis et Byg et bet eks. inkluderer et valg på det samlede antal mål, vil dette betragtes som ugyldigt, hvis en afbrudt kamp afsluttes, og det samlede antal mål stadig er under det påkrævede antal. I dette tilfælde var valget på det samlede antal mål ikke afgjort og kan have vundet eller tabt spillet, men på grund af annulleringen af kampen, annulleres spillet også.
Ændring af spillested
Hvis spillestedet for en kamp ændres fra det, der var annonceret, annulleres alle væddemål på kampen.