Tennis

(Seneste opdatering: 02.7.2021)

1. Match Vinder
Hvis en spiller trækker sig eller diskvalificeres efter det første sæt er blevet gennemført, vil spilleren, der går videre til næste runde, eller den, der bliver tildelt sejren af dommeren, betragtes som vinderen. Hvis det første sæt ikke er gennemført, vil alle spil på kampen være ugyldige.
Hvis en kamp ikke når en naturlig afgørelse, vil alle markeder (udover 2-vejs), der ikke ubetinget er afgjort være ugyldige.
I tilfælde af en ændring af baneunderlag, spillested eller ændring fra indendørs til udendørs og omvendt, er alle spil gyldige.
I forbindelse med spil, er vinderen altid den spiller, der erklæres for vinder af arrangøren og officielt går videre til den næste runde, eller som erklæres for vinder af turneringen. Det samme gælder for double. 

2. Spil på sæt
Det fulde antal sæt, der kræves for at vinde kampen, skal gennemføres. Hvis en spiller bliver tildelt kampen før det fulde antal sæt bliver gennemført, vil alle spil på kampen blive ugyldige.

3. Aktuel sætvinder (Live)
Hvis en spiller trækker sig fra en kamp, mens et sæt er i gang, men inden sættet er gennemført, anses sættet for ufuldstændigt, og indsatser vil blive returneret.

4. Spil på partier (Live)
Der er otte mulige resultater for et parti:
• Server vinder til nul
• Server vinder til 15
• Server vinder til 30
• Server vinder til deuce
• Modtager vinder til nul
• Modtager vinder til 15
• Modtager vinder til 30
• Modtager vinder til deuce
Hvis et parti afsluttes efter en afbrydelse uanset grund, vil det anses som gennemført i henhold til væddemål.
Hvis et parti afsluttes ved tildeling af et strafpoint af dommeren, anses partiet som gennemført. Men hvis et parti afsluttes ved tildeling af et strafparti af dommeren, vil væddemål være ugyldig og alle indsatser skal returneres.
Hvis en spiller trækker sig fra et parti, mens et parti er i gang, men før partiet er afsluttet, anses dette parti for ufuldstændigt og alle indsatser skal returneres.
Væddemål på et parti som efterfølgende bliver tiltiebreak vil blive afgjort som ugyldige.

5. Samlede antal partier
Væddemål på det samlede antal partier i en kamp vil være over/under et bestemt antal, f.eks. 21,5 partier.
Hvis en deltager trækker sig, vil alle væddemål være ugyldige, med mindre resultatet af alle partier alllerede er afgjort. Hvis en kamp afbrydes ved 6-4 4-4, vil væddemål på over/Under 19,5 partier eller færre i kampen afvikles som vindere/tabere henholdsvis da en konklusion på kampen skulle have haft mindst 20 partier. En mester tiebreak tælller som 1 parti i henhold til spil på samlede partier.

6. Handicapspil
Spillet er baseret på antallet af partier hver spiller vinder i en given kamp, f.eks. ville en spiller, der har et +2,5 parti-handicap og taber kampen 7-6 7-6, være vinderen af handicapspillet
I tilfælde af at en spiller trækker sig, gælder den samme logik som for det samlede antal partier i et sæt eller en kamp for handicapspil. For eksempel, hvis en spiller trækker sig ved stillingen 6-4 4-6 4-4, vil handicapspil på +/- 2,5 partier blive afgjort som vundet/tabt, da ingen af spillerne kan vinde med mere end 2 partier. Spil på +/- 1,5 partier ville være ugyldige, da resultatet ikke er bestemt. En mester tiebreak tælller som 1 parti i henhold til handicap.

7. Handicapspil
Spillet er baseret på antallet af partier hver spiller vinder i en given kamp, f.eks. ville en spiller, der har et +1.5 parti-handicap og taber kampen 6-4 4-6 7-6, være vinderen, på grund af handicappet.
I tilfælde af at en spiller trækker sig eller diskvalificeres, er væddemål ugyldige, medmindre de er afgjorte på det tidspunkt spilleren trækker sig. 
En mester tiebreak tælller som 1 parti i henhold til sæt handicapspil.

8. Spiller trækker sig
Kampe, der ikke kan fuldførestil deres naturlige afgørelse uden ubetinget påvirkning af udfaldet af et væddemål, afregnes i tilfælde af at en spiller trækker sig (ekskl. Matchvinder).
Alle væddemål, der er afgjort eller fastlagt (dvs. resultatet er allerede besluttet) på det tidspunkt en spiller trækker sig forbliver gyldige og vil blive afgjort i overensstemmelse hermed (inklusiv udbetalte indsatser). Alle væddemål, der ikke er afgjort på det tidspunkt, hvor en spiller trækker sig, er ugyldig.
Diskvalifikationer er underlagt samme afregningsregler som når en spiller trækker sig.

9. Sæt/parti/tiebreak
Et sæt/parti/tiebreak anses for at have fundet sted, så snart den første bold er blevet spillet, men resultatet af sættet/partiet/ tiebreaket er ikke afgjort, før sættet/partiet/ tiebreaket er afbluttet. Hvis et point i en tiebreak spilles inden en spiller trækker sig, vil resultatet af "Kommer der en tiebreak i kampen" være "Ja".

10. Tiebreak
En tiebreak tæller som et parti i henhold til væddemål. Et sæt som slutter 7-6 anses som bestående af 13 partier i stedet for 12 partier + en tiebreak.
Hvis en kamp afgøres af en "Match tiebreak" i stedet for et sidste sæt, vil denne Match tiebreak tælle som et sæt i vores væddemål. 
For tenniskampe, der bruger Match tiebreak (i stedet for et sidste sæt), hvis det næste spil viser sig at være en Match tiebreak, vil væddemål på de følgende markeder alle blive afgjort som ugyldige:
·         Vinder af næste parti
·         Slutstilling i næste parti
·         Point i næste parti
·         Næste parti ender i Deuce
Hvis det næste parti er et regelmæssigt parti (dvs. ikke en Match tiebreak), vil væddemål blive afgjort som normalt.

11. At vinde/tabe 1. sæt og vinde kampen
Hvis en spiller trækker sig fra kampen før det første sæt er afsluttet, bliver væddemål ugyldige. Hvis det første sæt afsluttes, vil parti-delen af væddemålet blive bestemt efter hvilken spiller kampen tildeles.

12. Afbrudte kampe
Hvis en kamp afbrydes eller udskydes, vil væddemål inden for rammerne af turneringen forblive gyldige indtil kampen er afsluttet. En afbrydelse eller udsættelse af en kamp til næste dag vil ikke gøre et væddemål ugyldigt.

13. Fortsatte kampe (efter afbrudt spil)
I tilfælde af afbrydelser kan fortsættelsen af kampen tilbydes, herunder resultatet ved afbrydelsen. Denne fortsættelse vil blive betragtet som en ny kamp for væddemål. I tilfælde af at en kamp afbrydes og ikke genoptages, vil alle spil på fortsættelsen (inklusive resultatet på tidspunktet for afbrydelsen) af kampen blive ugyldige.

14. Hvem vinder/spiller flere partier i runde X
Vinderen af et spil er den deltager, der vinder de fleste partier i den samme turneringsrunde. Det er ikke afgørende, om en af de to spillere vinder eller taber sin kamp. Mht. dette spil gælder kun partier, der blev vundet/spillet af hver deltager (et tiebreak -parti tæller som et game).

15. Holdkampe (Davis Cup, Fed Cup, Hopman Cup, Laver Cup)
Alle spil, der omhandler vinderen af en kamp imellem to hold, gælder, så snart den første bold i den første kamp er spillet. I tilfælde af, at et af holdene trækker sig, vil vinderen være det hold, som erklæres som vinder af den respektive myndighed.
Hvis et hold trækker sig fra en kamp før den første bold i den første kamp i en holdturnering, vil alle spil blive ugyldige.

16. Vinderspil/Quarter- /Half-væddemål
Hvis en deltager ikke deltager i konkurrencen, er væddemål på dem ugyldige. Skulle de trække sig tilbage eller blive diskvalificeret efter turneringens start, vil alle væddemål gælde og blive afgjort som tabere. 

17. Vindende fjerdedel/Vindende halvdel
Disse væddemål tæller kun hvis turneringen gennemføres.

18. Når finalen
Væddemål står uanset om spilleren trækker sig før eller under turneringen eller ej. 

19. Cash Out
Alle væddemål, hvor "cash out" er blevet accepteret inden en spiller trækker sig vil forblive afviklet. 
Muligheden for "Cash Out" er ikke garanteret for hele kampen (se de specifikke udbetalingsregler nedenfor).

20. Udskudte kampe
Hvis en kamp udsættes, vil dit væddemål stå, forudsat at kampen er planlagt til at finde sted inden turneringens afslutning.

Ud over følgende specielle regler, er de generelle regler for spil gældende. De specielle regler har forrang over de generelle regler. Ud over følgende specielle regler, er de generelle regler for spil gældende. De specielle regler har forrang over de generelle regler.