Fodbold

(Seneste opdatering: 7.10.2019)

Ud over følgende specielle regler for fodbold er de Almindelige Forretningsbetingelser gældende. De specielle fodbold regler herunder har forrang i forhold til de Almindelige Forretningsbetingelser.


1.)      
Ordinær spilletid (1X2)

Alle 3-vejs markeder vil blive afgjort i henhold til regulær spilletid medmindre andet er angivet. Dette omfatter enhver tillægstid, men omfatter ikke forlænget spilletid eller straffesparkskonkurrencer. Yderligere, hvis en kamp finder sted, men ikke gennemføres i korrekt format (eksempelvis ikke er en 90 minutters kamp opdelt i 2 halvlege) gælder følgende regler:

 a.) Spil sat inden kampen på en kamp som ikke afvikles i korrekt format:

  • 3-vejs spil vil blive afviklet.
  • Alle andre markeder betragtes som ugyldige.

b.) Spil placeret live på en kamp som ikke afvikles i korrekt format:

  • 3-vejs betragtes som ugyldige.
  • Spil på 1. halvleg og markeder som er afgjort efter 1. halvleg vil forblive gyldige.
  • Fuld tid og spil på anden halvleg, som ikke allerede er afgjort, betragtes som ugyldige.

For enhver kamp, der tilbydes live som annonceret (f.eks. 3 perioder i stedet for 2 halvlege eller 2 halvlege på 40 minutter spilles) vil alle alle væddemål stå. Hvis der som planlagt spilles forlænget og straffesparkskonkurrence efter 90 minutter, anses kampen stadig for at være afsluttet i det rigtige format og de almindelige spilleregler gælder.

Vi forsøger altid at identificere kampe spillet på et neutralt sted. For kampe spillet på et neutralt sted (hvad enten det er angivet eller ej) vil væddemål stå uanset hvilket hold der er angivet som hjemmeholdet. Hvis et officielt kampprogram angiver andre holdetaljer end vores kampprogram, f.eks. reserver/U21/udviklings- eller ungdomshold, er væddemålene ugyldige. Dette gælder ikke for tilfælde, hvor vi lister en planlagt kamp uden udtrykket 'XI' i holdnavnet eller venskabskampe hvor alle væddemål står uanset de spillere, der blev brugt i kampen, hvor priserne udsættes for udsving.

Specifikke spil på forlænget spilletid vil stå. Dette er defineret som enhver planlagt spilletid, normalt 2 halvlege på 15 minutter, mellem slutningen af den ordinære spilletid og slutningen af kampen. Hvis en anden tidsperiode spilles, vil disse spil blive afgjort i overensstemmelse hermed uanset de spillede perioder (f.eks. 2 halvlege på 10 minutter).

2.)       Afbrudte og udskudte kampe

2.a) Afbrudte kampe: I tilfælde af afbrudte kampe, vil alle væddemål være ugyldige, undtagen væddemål på hændelser der er afgjort inden afbrydelsen.

2.b) Udskudte kampe: I tilfælde af udskudte kampe, vil væddemålsat inden den planlagte kick-off blive ugyldige.

Den eneste undtagelse til ovennævnte afbrydelses-/ udsættelsestilpasningsregel gælder for alle sydamerikanske klubkampe hvor alle væddemål vil blive afgjort på målscoren på tidspunktet for afbrydelsen, hvis den relevante liga, tillader resultatet at stå eller klub venskabskampe, der anses for fuldstændige af tjenestemænd og ordinært spil er blevet anset for at være afsluttet. Endvidere står alle væddemål på enhver kamp, der forsinkes forud for den planlagte starttid og foregår samme dag, f.eks. kick-off sættes tilbage 3 timer på grund af vejret.

Skulle en kamp blive spillet før den angivne dato eller starttidspunktet, kan en sådan kamp indregnes, forudsat at væddemålet er placeret inden den nye starttid, ellers vil væddemål betragtes som ugyldige.

Hvis en kamp lokalitet ændres, vil væddemålder allerede er blevet sat stå, hvis den nye kamp lokalitet ikke er udeholdets bane. I sådanne tilgælde vil væddemål betragtes som ugyldige.


3.)       
Væddemål på korrekt målscore: Alle væddemål afregnes på slutresultatet i slutningen af den ordinære spilletid. Der er en mulighed for ”Enhver anden målscore”, som omfatter resultater, der ikke står i den oprindelige liste over resultater at satse på og vil blive afregnet i overensstemmelse hermed.

4.)       
Begge hold scorer: En forudsigelse om, hvorvidt begge hold vil score et mål i den ordinære spilletid. Hvis en kamp afbrydes, vil alle væddemål blive annulleret, undtagen hvor afregningen er blevet fastslået, fx hvis begge hold allerede har scoret på ophørspunktet, bliver JA afgjort som vinder.

5.)       
Samlet mål – Over/Under: Forudsig, om det samlede antal mål scoret i den ordinære spilletid vil være over eller under et bestemt antal, f.eks. Over/Under 0,5 mål, 1,5 mål, 2,5 mål osv. Hvis en kamp bliver afbrudt, før den ordinære spilletid er gennemført, vil alle væddemål blive ugyldige, medmindre det allerede er bestemt.

6.)       
Samlet mål – Præcist: Forudsig det nøjagtige antal mål, der blev scoret i den ordinære spilletid.

7.)       
Samlet antal mål 1. halvleg – præcist og 2. halvleg - præcist: Forudsig det nøjagtige antal mål scoret i en 45 minutters halvleg. 

8.) 
       Antal mål – Ulige/lige Forudsig, om det samlede antal mål vil være et ulige tal eller lige antal (ingen mål i kampen tæller som lige.

9.) 
       Antal mål 1. halvleg – Ulige/lige: Forudsig, om det samlede antal mål i 1. halvleg vil være et ulige eller lige antal (ingen mål i kampen tæller som lige).

10.)
     Samlet antal mål – Over/Under 1. halvleg og Over/Under 2. halvleg: Forudsig, om det samlede antal mål der bliver scoret i en 45 minutters halvleg vil være over eller under et bestemt antal, f.eks. Over/Under 0,5 mål, 1,5 mål, 2,5 mål osv. I tilfælde af at en kamp bliver afbrudt, før halvlegen er afsluttet, vil alle væddemål blive ugyldige, medmindre det allerede er bestemt.

11.) 
    Hold scorer det først/andet/næste mål: Selvmål tæller for det hold målet bliver tildelt.

12.)
     Hold der scorer sidst: Væddemål bliver ugyldige hvis kampen afbrydes.

13.)
     1X2 og Over/Under (Kampresultat og Over/Under): En forudsigelse om hvem der vil vinde kampen, og om det samlede antal mål der bliver scoret i løbet af den ordinære spilletid er Over/Under f.eks Bayern München vinder kampen og over 2,5 mål. Hvis en kamp afbrydes vil alle væddemål på disse markeder blive annulleret.

14.) 
    Kamp resultat og begge hold scorer: En forudsigelse af, hvem der vinder kampen og at begge hold scorer mål inden for den ordinære spilletid. Alle andre resultater er tilgængelige under dette marked, herunder at hold 1 eller 2 vinder til nul, begge hold ikke scorer og begge hold scorer og kampen slutter uafgjort. Hvis en kamp afbrydes vil alle væddemål på disse markeder blive annulleret.

15.)  
Målscorer markeder.

Alle målscorer væddemål, (1./Sidste/Når som helst) tilbydes på udvalgte vigtige kampe. Væddemål afgøres i henhold til om spilleren scorer (1./Sidst/Når som helst) i kampen i den ordinære spilletid. Selvmål tæller ikke for nogen målskyttemarkeder. Priserne for unoterede spillere vil altid være tilgængelig på anmodning og disse spillere vil tælle som vindere i tilfælde af, at de scorer og ikke er noteret.

15.a) 1. målscorer i kampen: Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Dette marked vil blive afgjort på spilleren der scorer det første lovlige mål. Vær opmærksom på, at selvmål ikke tæller i afviklingen af disse væddemål. Hvis kampen afbrydes, tæller det første scorede mål. Hvis der ikke er blevet scoret på tidspunktet for afbrydelsen, bliver alle væddemål ugyldige. Hvis en spiller ikke kommer på banen, regnes denne som “ikke deltager”, hvilket betyder, at alle væddempl på denne spiller er ugyldige.

  • "Selvmål”: Hvis det første mål er et "selvmål", vil dette marked blive afgjort på spilleren der scorer det næste lovlige mål, bortset fra væddemål på spillere, der ikke er kommet på banen før det første mål er blevet scoret, hvilket betyder at sådanne spillere betragtes som "ikke deltagere". Alle væddemål på disse spillere vil være ugyldige.
  • “Ikke på listen”: Hvis det første mål bliver scoret af en spiller, der ikke er på listen over spillere at satse på, er alle væddemål "tabte", bortset fra væddemål på spillere, der ikke er kommet på banen før det første mål er blevet scoret, hvilket betyder at sådanne spillere anses for "ikke deltagere". Alle væddemål på disse spillere vil være ugyldige.

15.b) Sidste målscorer i kampen: Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Dette marked vil blive afgjort på spilleren der scorer det sidste lovlige mål. Hvis kampen afbrydes, vil alle væddemål blive ugyldige. Hvis en spiller ikke kommer på banen i kampen, anses denne spiller som "ikke deltager". Alle væddemål på denne spiller vil være ugyldige.

  • "Selvmål”: Hvis det sidste mål er et selvmål, vil dette marked blive afgjort på spilleren der scorede det næstsidste lovlige mål, bortset fra væddemål på spillere, der ikke er kommet på banen under kampen. Sådanne spiller erklæres "ikke deltagere" og alle væddemål på disse spillere vil være ugyldige.
  • “Ikke på listen”: Hvis det sidste mål bliver scoret af en spiller, der ikke er på listen over spillere at satse på, er alle væddemål "tabte", bortset fra væddemål på spillere, der ikke er kommet på banen i kampen. Sådanne spiller erklæres "ikke deltagere" og alle væddemål på disse spillere vil være ugyldige.

15.c) Målscorer i kampen: Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Dette marked vil blive afgjort på alle spillere, der scorer et lovligt mål. Hvis en spiller ikke kommer på banen i kampen overhovedet, erklæres denne spiller for "ikke deltager" og alle væddemål på denne spiller vil være ugyldige. Hvis kampen afbrydes, når som helst, vil alle væddemål som allerede er blevet afgjort forblive gyldige, undtagen væddemål på spillere som ikke er kommet på banen i løbet af kampen inden afbrydelsen.

15.d) Spiller scorer 2 eller flere mål: Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Dette marked vil blive afgjort på alle spillere, der scorer 2 eller flere lovlige mål. Hvis en spiller ikke kommer på banen i kampen overhovedet, erklæres denne spiller for "ikke deltager" og alle væddemål på denne spiller vil være ugyldige. Hvis kampen afbrydes, når som helst, vil alle væddemål som allerede er blevet afgjort forblive gyldige, undtagen væddemål på spillere som ikke er kommet på banen i løbet af kampen inden afbrydelsen.

15.e) Spiller scorer 3 eller flere mål: Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Dette marked vil blive afgjort på alle spillere, der scorer 3 eller flere lovlige mål. Hvis en spiller ikke kommer på banen i kampen overhovedet, erklæres denne spiller for "ikke deltager" og alle væddemål på denne spiller vil være ugyldige. Hvis kampen afbrydes, når som helst, vil alle væddemål som allerede er blevet afgjort forblive gyldige, undtagen væddemål på spillere som ikke er kommet på banen i løbet af kampen inden afbrydelsen.

15.f) Spiller der scorer og deres hold vinder kampen: Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Dette marked vil blive afgjort på alle spillere der scorer et lovligt mål og deres respektive hold vinder kampen. Hvis en spiller ikke kommer på banen i kampen overhovedet, erklæres denne spiller for "ikke deltager" og alle væddemål på denne spiller vil være ugyldige. Hvis kampen afbrydes, når som helst, vil alle væddemål som allerede er blevet afgjort forblive gyldige, undtagen væddemål på spillere som ikke er kommet på banen i løbet af kampen inden afbrydelsen.

15.g) Scorecasts: Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Dette marked vil blive afgjort på den første spiller der scorer et lovligt mål og resultatet af kampen. Hvis en spiller ikke kommer på banen i kampen overhovedet, erklæres denne spiller for "ikke deltager" og alle væddemål på denne spiller/målscore vil være ugyldige. Hvis kampen afbrydes, når som helst, vil alle væddemål som allerede er blevet afgjort forblive gyldige, undtagen væddemål på spillere som ikke er kommet på banen i løbet af kampen inden afbrydelsen.

15.h) Målscorer Head-to-Head kampspil: Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Begge spillere skal spille fra start for at disse væddemål tæller. Hvis en af spillerne ikke spiller fra start, vil alle væddemål være ugyldige.

16.) Handicap væddemål

Handicap-væddemål afgøres på den baggrund, at et af holdene bliver tilskrevet et eller flere mål inden start. Væddemål afregnes ved at tilføje eller fratrække målet/målene til/fra det normale resultat.
17.) Halv tid/Fuld tid: Dette væddemål er tilgængeligt på de fleste kampe hvor 1X2 priser er citeret. Væddemål afregnes på baggrund af kampens resultat ved halv tid og fuld tid (f.eks. i slutningen af 45 minutter, inklusive skadetid og fuld tid fløjt) Væddemål vil være ugyldige, hvis kampen afbrydes inden afslutningen af den ordinære spilletid.

18.) Dobbelt chance: Væddemål bliver afgjort på følgende mulige udfald i en specificeret fodboldkamp, f.eks

1 eller X – Hvis resultatet er en hjemmesejr eller uagjort, er disse valg vindervalg.

X eller 2 – Hvis resultatet er uafgjort eller en udesejr, er disse valg vindervalg.

1 eller 2 – Hvis resultatet er en hjemmesejr eller udesejr, er disse valg vindervalg.

Hvis en kamp bliver spillet på et neutralt sted, betragtes det hold, der er opført først, som hjemmeholdet i forbindelse med væddemål. Alle væddemål afgøres på ordinær spilletid.

19.) Uafgjort intet spil

Hvilket hold vinder kampen? Hvis kampen ender uafgjort, vil indsatser blive tilbagebetalt, f.eks. uafgjort intet væddemål, hjemmesejr intet væddemål og udesejr intet væddemål.

20.) Dagens samlede antal mål - samlede antal mål per dag. Væddemål accepteres kun for ordinær spilletid. Selvmål tæller til afviklingsformål.... Forlænget spilletid og straffesparkskonkurrencer tæller ikke.

21.) Samlet antal mål/turnering: Denne væddemål indeholder alle mål der bliver scoret i ordinær spilletid (inklusiv overtid) og forlænget spilletid. Mål scoret i straffesparkskonkurrencer tæller ikke.

22.) Turneringsvæddemål

Disse er væddemål på målscorer i en turnering (f.eks. topscorer, målscorer Head-to-Head, topscorer for et hold, top scorer for en klub, topscorer i ligaen ...). Mål scoret i forlænget spilletid tæller til afviklingsformål. Straffesparkskonkurrence tæller ikke.

22.a) Turnering eller pokalvinder: Hvis holdet, væddemålet er sat på ikke kvalificerer sig, trækker sig eller eller diskvalificeres, betragtes alle væddemål på holdet som tabte.

22.b) Top målscorer i turnering – Mål scoret i ordinær og forlænget spilletid tæller. Mål scoret i straffesparkskonkurrencer tæller ikke. Dead-heat regler gælder snarere end spilleren der modtager Golden Boot-trofæet osv. (Hold forbundet med spilleren nævnes kun til reference)

22.c) Too målscorer for hold/ktop målscorer for klub - Mål scoret i ordinær og forlænget spilletid tæller. Mål scoret i straffesparkskonkurrencer tæller ikke. Dead-heat regler gælder I FA Cuppen tæller mål fra den 1. ordentlige runde og fremad.

22.d) Turneringsvinder/Top målscorer double – En speciel pris gælder for at forudsige turneringsvinderen og turneringens top målscorer. Dead-heat regler gælder

22.e) Golden Ball – Dette marked afgøres på vinderen af Golden Ball (den bedste spiller i turneringen valgt afFIFA)

22.f) Golden Glove – Dette marked afgøres på vinderen af Golden Glove (den bedste målmand i turneringen som udnævnes af FIFA)

22.g) UEFA turneringens spiller – Dette marked afgøres på vinderen af turneringens spiller (turneringens bedste spiller valgt af UEFA)

22.h) Top kontinentale hold – Bets afregnes på den runde et hold forlader turneringen, uafhængigt af forlænget spilletid. Det hold der vinder turneringen vil blive erklæret topholdet. Dead-heat regler gælder

22.i)Turnering/gruppe/daglige totale: Denne regel refererer til alle væddemål vedrørende det samlede antal mål, kort, hjørnespark eller straffespark, der forekommer i en turnering, i en turneringsgruppe eller på en bestemt dag i en turnering, der indeholder væddemålene 'over' og 'under'.

For turnering/gruppe/dagligt antal gule kort, røde kort, hjørnespark, straffespark, vil kun begivenheder, der forekommer i ordinær spilletid (inklusiv ekstra tid) tæller.

23.) Antepost

23.a) Mester: Væddemål bliver afgjort på hvilket hold der er placeret højest i ligaen i slutningen af sæsonen, inkusiv eventuelle tie breaker der bruges til at afgøre vinderen og/eller playoffs der afgøre sæsonens vinder (med mindre det specifikt er nævnt i markedets titel).

23.b) Liga topscorer – væddemål afregnes på spilleren, der scorer flest mål i ligaen angivet i markedets titel, d.v.s. alle målene skal scores i en bestemt liga i en sæson, uanset klubben. Kun ligamål tæller - playoff-kampe tæller ikke. Selvmål tæller ikke. Dead-heat regler gælder.

23.c) Væddemål på nedrykning – Hvis et hold fjernes fra ligaen før sæsonen er startet, vil alle væddemål på dette marked blive annulleret og et nyt marked vil blive dannet. Hvis et hold udvises fra ligaen af det styrende organ i løbet af sæsonen, før alle kampe er afsluttet, betragtes indsatser på dette hold ugyldige. Væddemål på nedrykning omfatter automatiske pladser og resultatet af eventuelle playoff nedrykningskampe. Frataget point tæller med i afvikling af spil på nedrykning.

23.d) Sæson handicap vinder – Væddemål afgøres efter handicap point er blevet tilføjet til alle holds samlede liga point. Dead-heat regler gælder.

23.e) Sæsonens højst placeret – Væddemål vil blive afgjort på hold, der opnår højeste liga placering i slutningen af sæsonen. Hvis holdene har lige antal point bliver tiebreakeren, som bruges af ligaen, f.eks. målforskel, mål scoret eller head-to-head brugt til at bestemme vinderen.

23.f) Næste permanente manager/træner Væddemålene afgøres af den næste permanente manager som bebudet af en officiel kluberklæring. Midlertidige trænere tæller ikke til afviklingsformål.

23.g) Spiller/Klub transfer Specials: Spillene afgøres af den næste permanente klub som bebudet af en officiel kluberklæring. Låneaftaler tæller ikke med mindre andet er angivet.

24.) Hjørnespark markeder

Hjørnespark som tildeles, men ikke tages tæller ikke, f.eks. hjørnespark bliver tildelt før det endelige slutfløjt men som ikke bliver taget før slutningen af den ordinære spilletid, tæller dette ikke til afviklingsformål.

24.a) Antal hjørnespark i en specifik 15-minutters periode: Væddemålene afgøres på det nøjagtige tidspunkt, hjørnesparkene tages eller vurderes taget af relevante tredjepartsleverandører. Hvis det tildelte hjørnespark ikke tages, tæller det ikke til afviklingsformål.

24.b) Antal hjørnespark (Ordinær spilletid) – samlet over/under: Væddemål vil blive afgjort på det samlede antal hjørner i den ordinære spilletid. I tilfælde af en afbrydelse, før den ordinære spilletid er blevet spillet, vil alle væddemål blive ugyldige, medmindre det allerede er bestemt.

24.c) Antal hjørnespark – Hold 1/Hold 2 i 1. og 2 2. halvleg: Væddemål afgøres på antallet af hjørnespark i den ordinære spilletid for specificeret hold og i den specificeret halvleg af kampen.

24.d) Flest hjørnespark (3-vejs): Væddemål vil blive afgjort på holdet, der får flest hjørnespark i den ordinære spilletid. I tilfælde af en afbrydelse, før den ordinære spilletid er blevet spillet, vil alle væddemål blive ugyldige.

24.e) Flest hjørnespark i 1. halvleg/2. halvleg (3-vejs): Væddemål vil blive afgjort på den halvleg der blivet taget flest hjørnespark i. I tilfælde af en afbrydelse, før den ordinære spilletid er blevet spillet, vil alle væddemål blive ugyldige.

24.f) Jagt på 3 hjørnespark og jagt på 3 hjørnespark – 2. halvleg: Væddemål vil blive afgjort på det hold der først når det nævnte antal hjørnespark. I tilfælde af en afbrydelse, før den ordinære spilletid er blevet spillet, vil alle væddemål blive ugyldige. Væddemål vil være ugyldige, hvis det nævnte antal ikke nås af et af holdene.

24.g) Antal hjørnespark - Ulige/lige: Forudsig, om det samlede antal hjørnespark vil være et ulige tal eller lige antal (ingen hjørnespark i kampen tæller som lige).

Antal hjørnespark 1. halvleg – Ulige/lige: Forudsig, om det samlede antal hjørnespark i 1. halvleg vil være et ulige antal eller lige antal (ingen hjørnespark i kampen tæller som lige).

25.) Kort/advarsler

Turnering - væddemål afgøres på det samlede antal kort der gives i en specifik FIFA eller UEFA turnering. Det officielle resultat fra FIFA- eller UEFA-webstedet vil blive brugt til afvikling.

Kun kort vist i den ordinære spilletid tæller, så kort der vises i forlænget spilletid tæller ikke til afvikling. Kort der annulleres af dommeren i løbet af kampen, eller vises til spillere som ikke er aktive på banen, samt kort vises inden første fløjt eller efter sidste fløjt tæller ikke. Kort der vises mellem det sidste fløjt i den ordinære spilletid og det første fløjt i forlænget spilletid tæller ikke.

25.a) 1. gule/røde kort: Udover resultaterne hold A eller hold B, tilbydes der også "begge på samme tid". Dette resultat opstår, når spillet ikke fortsætter mellem det første og det andet gule kor (eller den første og den anden udvisning). Eksempel: En spiller fra hold A modtager et gult kort for en ureglementeret tackling. Hvis en spiller fra hold B tager revanche - inden spillet fortsætter (frisparket er blevet taget) - og også modtager et gult kort, gælder resultatet "begge på samme tid".

25.b) Antal gule/røde kort: Hvis en spiller blive udvist med 2 gule kort, tæller dette som 2 gule kort og 1 rødt kort i forbindelse med spilafviklingen. Hvis kampen afbrydes af en eller anden årsag, bliver alle væddemål ugyldige, med mindre et væddemål allerede er blevet afgjort, f.eks. Hold 1 over 2,5 gule kort - Hold A modtager 3 gule kort inden kampen bliver afbrudt.

25.c) Den første spiller der får kort: Hvis to eller flere spillere modtager et kort for den samme hændelse, er vinderen den spiller der først blev vist et kort af dommeren. Hvis et valg ikke deltager eller kommer på banen efter det første kort, er væddemål på dette valg ugyldige.

25.d) Modtager (spiller X) et gult kort (kun ordinær spilletid)? Væddemål på spillere som ikke deltager i kampen vil være ugyldige. Kun spillere som er på banen tæller. Kort som vises til spillere på bænken, trænere osv. tæller ikke.

26.) Halvleg væddemål

26.a)
 Alle væddemål placeret på resultater, der finder sted i løbet af 1. halvleg, gælder for perioden mellem kampstart og slutningen af 1. halvleg (dvs. slutningen af 45 minutter + tillægstid). Væddemål vil blive ugyldige hvis kampen afbrydes, medmindre resultatet allerede er afgjort. Dette inkluderer væddemål på markedet "Halvleg eller fuld tid" (spillet vindes, hvis resultatet er sandt enten ved halvlegen eller fuld tid). Hvis kampen afbrydes efter afslutningen af 1. halvleg vil vindende valg for denne periode stå og alle andre indsatser vil være ugyldige.

26.b) Alle væddemål sat på resultater, der indtræffer i pausen gælder for perioden mellem slutningen af 1. halvleg og tidspunktet for starten af 2. halvleg.

26.c) Alle væddemål placeret på resultater, der finder sted i løbet af 2. halvleg, gælder for perioden fra starten af 2. halvleg til slutningen af 2. halvleg.

26.d) Starten/slutningen af halvlegen defineres af dommerens fløjte, der starter/slutter den respektive halvleg.

26.e) Alle kort tildelt uden for den ordinære spilletid tæller ikke (Hverken i pausen eller efter fuld tid).

27.) Hold vinder begge halvlege: 90 minutters kampen behandles som to separate 45 minutters halvlege, og derfor skal dit valg score flere mål end det andet hold i hver af de to halvlege, f.eks. hvis dit valg scorer i første halvleg af kampen og kampen slutter 1-0, selvom første halvleg blev vundet 1-0, var målscoren i anden halvleg 0-0 og dermed uafgjort. Hvis dette sker, anses kun den første halvleg som et vindervalg og derfor tabes spillet.

28.) Selvmål:
28.a) Hold: For væddemål, der refererer til hold, tæller selvmål altid for det hold, målet er tildelt til i kampen. D.v.s. at hvis en spiller fra Hold A scorer selvmål, tæller målet for Hold B i spilafviklingen.

28.b) Målscorere: i forbindelse med væddemål på målscorere, tæller selvmål ikke.

28.c) For alle andre væddemål på mål, tæller selvmål med mindre andet er angivet.

29.) Hvordan bliver det første mål scoret? Frispark er vindervalget, hvis der bliver scoret direkte på frispark og det tæller som en officiel scoring. Andre scorede mål som ikke er selvmål, et direkte frispark eller straffespark eller header afvikles som spark. Det betyder at når bolden lander i nettet til et lovligt mål med og en anden del af kroppen end hovedet, og hvis det ikke er selvmål, et direkte frispark eller straffspark, tæller det som et skud. Denne regel gælder også for efterfølgende mål.

30.) VAR beslutninger
I kampe hvor video assistant referee (VAR) bruges, gælder følgende. Virksomheden forbeholder sig retten til at suspendere muligheden for Cash Out før, under eller efter VAR, indtil resultatet heraf bestemmes ved en officiel beslutning. Resultattavleinformation er kun vejledende og afhængigt af VAR-resultater vil alle markeder blive afviklet eller ændret, hvis nødvendigt, af det officielle resultat.
30.a) Mål anses for at have fundet sted på det faktiske tidspunkt for deres forekomst, ikke på det tidspunkt, hvor målet blev bekræftet af VAR. Hvis et marked er afviklet, men udfaldet ændres efterfølgende VAR, forbeholder virksomheden sig retten til at ændre berørte væddemål i henhold til VAR-resultatet.
30.b) Straffespark 
Hvis et straffespark bliver sparket om efter VAR uanset grund, tæller den oprindelige straffespark ikke til nogen officiel afvikling. Yderligere, hvis et straffespark tages om på grund af VAR, tæller det som ét straffespark til afviklingsformål. 
Hvis der tildeles et straffespark, som efterfølgende annulleres af dommeren efter VAR, er væddemål på næste straffespark stadig gyldige.
Hvis der tildeles et straffespark, men spilleren som tager straffesparket straffes for en overtrædelse, tæller straffesparket ikke.
30.c) VAR beslutninger: Væddemål afgøres kun på regelmæssigt spil. Hvis dommeren ændrer en beslutning efter høring af Video Assistant Referee (VAR), vil denne beslutning blive betragtet som en VAR Review og indsatser i overensstemmelse hermed. Et VAR-check finder sted i baggrunden og foretages ikke af dommeren. Alle væddemål afregnes kun på VAR Review og ikke VAR Checks. Eksempel: Dommeren giver et signal om, at et VAR Review er i gang ved at lave et TV-signal med hænderne, hvilket tyder på, at et VAR Review finder sted, og dommeren vil gennemgå hændelsen. Enhver efterfølgende beslutning truffet af dommeren efter VAR Review tæller for væddemål. VAR Checks tæller ikke. Hvis en kamp afbrydes, vil alle væddemål, hvor resultatet allerede er besluttet, stå, alle andre spil bliver ugyldige. 

31.) Spillets vej Dette væddemål vil blive afgjort på det første hold der tager føringen i kombination med det endelige resultat i slutningen af den ordinære spilletid, uanset hvor ofte føringen kan have ændret sig imellem.

32.) Tidsperioder: For alle væddemål, der henviser til hændelser eller resultater i forhold til tidsperioder, vil væddemål blive afgjort på det nøjagtige tidspunkt som vist af klokken på TV/feedudbyderne, f.eks. 15 minutters indsatser, tidspunkt for første mål og tidspunkt for sidste mål. Hvis resultaterne fra tv-dækning/feedudbydere ikke er tilgængelige eller tvetydige, vil resultater blive baseret på officielle statistikker og data fra tredjepartsleverandører.

33.) Offiicel overtid 1. halvleg/2. halvleg: Spillet på længden på overtiden afvikles i henhold til det antal minutter der vises af den fjerde dommer, i stedet for den tid der faktisk spilles.

34.) Hvor mange mål bliver der scoret i Liga X (kampe spillet på dato X)? Dette væddemål refererer til det samlede antal mål scoret i kampe på en given dag på et bestemt tidspunkt, d.v.s. at alle kampene skal starte på samme tid. Hvis en eller flere kampe bliver udsat eller tilføjet i kalenderen efter de første odds er offentliggjort, er alle spil ugyldige. Skulle en kamp blive stoppet før den er fuldført, annulleres alle spil.

35.) Hold der går videre til næste runde: Hvis en kamp der tilbydes i en specifik runde eller en specifik turnering udsættes, vil spillene stadigvæk tælle uanset hvor lang udsætningen er. Reglerne for udsættelse/afbrydelse tæller ikke. På trods af eventuelle afbrydelser/suspensioner af de pågældende spil, vil det hold, der rent faktisk har ret til at deltage i næste runde, betragtes som vinder.

36.) Kombi+/Price Boosts og Lightning Boosts/Byg et bet - Price Boost

36.a) Kombi+ eller forbedret odds: Denne kategori indeholder udvalgte væddemål, hvor der tilbydes specielle odds - oddsene for disse væddemål er højere end dem, der tilbydes på de samme væddemål i det normale udvalg af væddemål. Væddemål, der er placeret i denne kategori, vil være multivæddemål, der består af mindst to, tre eller fire valg til et forbedret odds, f.eks. at Bayern München, Borussia Dortmund og Werder Bremen alle vinder (forbedret fra 3,50 til 4,20). Hvis et af de nævnte hold ikke spiller eller kampe ikke er afsluttet på den angivne dato, annulleres alle væddemål på kampen.

36.b) Price Boosts og Lightning Boosts: Denne kategori indeholder enkeltvalg, der er blevet boostet i pris, kun tilgængelig som enkeltspil, f.eks. at Hold A vinder kampen og begge hold scorer. Hvis en valgt spiller ikke spiller på den bestemte dato, vil alle spil være ugylidge.

36.c) Byg et bet - Price Boost: Denne kategori er et udvalg af flere markeder eller relaterede uforudsete tilbud, der tilbydes som en enkelt pris, f.eks. Hold A scorer først, hold B vinder kampen, Hold B får over 3,5 gule kort og spiller A scorer når som helst i kampen. Hvis en valgt spiller ikke spiller på den bestemte dato, vil alle spil være ugylidge. Hvis en spiller kommer ind på spilområdet før markedet kan afklares, f.eks. 1. mål eller når som helst målscorer, så vil væddemål stå.

37.) Resten af kampen – Aktuel stilling/Resten af halvlegen - aktuelt resultat (Live-spil)
Denne væddemål afregnes med henvisning til resultatet af spillet mellem placeringen af væddemålet og afslutningen af den normale tid. Det korrekte resultat er det teoretiske resultat af kampen, hvis resultatet var 0:0 da spillet blev sat. Den aktuelle score på tidspunktet for placerngen af væddemålet vises i markedets titel (fx: ‘resten af kampen - aktuelt resultat 1:2’). Spillet "resten af kampen - aktuelt resultat " afvikles i overensstemmelse hermed.

38.) Første forsvarende hold hvis overligger/stolpe bliver ramt først:
Alle ramte overliggere og stolper tæller i forbindelse med dette spil, uanset om stolpen/overliggeren rammes i forbindelse med et mål eller ej, d.v.s. hjemme, ingen overligger/stolpe, hjemme.

39.) Conference-specials
Alle spil, der tilbydes under "Conference-specials" refererer til kampene i specifikke ligaer, der starter på bestemte tidspunkter (oplysninger om de spil, der er involveret, er tilgængelig direkte event-siden). Resultatet af spil er baseret på de aggregerede resultater (dvs. mål, kort, sanktioner ...) for de involverede hjemme- og udehold. I tilfælde af aflysninger, forsinkelser eller afbrydelser, gælder følgende regler:

  • I tilfælde hvor mindst en af de involverede kampe starter mere end en time efter det planlagte kick-off, er alle spil ugyldige. 
  • I tilfælde hvor mindst en af de involverede kampe afbrydes, vil alle spil, med undtagelse af dem der allerede er afsluttet, være ugyldige.
  • I tilfælde hvor mindst en af de involverede kampe bliver afbrudt og fortsætter mere end 60 minutter efter afbrydelsen, er alle spil ugyldige.

Spil på 'Hvilket hold der scorer 1. mål vil blive afgjort i henhold til hvilket hold der scorer først i centraleuropæisk tid og uafhængigt af hvor lang tid der er spillet i hver kamp.

40.) Fodbold Cash Out: Cash Out muligheden vil være tilgængelig for udvalgte kunder. Se vores betingelser og vilkår for alle Cash Out regler.

41.) PROTEKTOR: Indsatser sat inden kampen kan beskyttes mod en vis mængde tabte spil i dine kombispil baseret på støtteberettigede markeder, hvor omkostningerne er defineret af oddsene for kombispillet, indsatsen og antallet af valg du vælger at beskytte. Se vores betingelser og vilkår for alle PROTEKTOR regler.

42.) Landbestemmelser: På grund af lovmæssige forpligtelser kan regler, der er angivet her, variere baseret på det land, hvor væddemål er blevet placeret.

43.) Byg et spil: For vejledning om væddemål, der er blevet opsat med Byg et spil, henvises der til de generelle betingelser og vilkår for Byg et spil Disse vil altid have forrang i forhold til de fodboldregler, der er anført ovenfor.

44.) Annullering af spil: Kunder skal sikre at deres indsatser er korrekte. Når først et væddemål er blevet sat, vil dette gælde af afviklingsformål. Eventuelle anmodninger om annullering vil blive behandlet efter virksomhedens skøn.

45.) Stjernespiller: I tilfælde af, at spilleren ikke starter kampen, annulleres alle væddemål. Ekstra tid og straffesparkskonkurrence tæller ikke. Forlænget spilletid og straffesparkskonkurrencer tæller ikke.

46.) Skud på mål: Et skud på mål defineres som ethvert målforsøg der:

• Lander i nettet uanset hensigt.

• Er et klart forsøg på at score, der ville være gået i nettet, men blev reddet af målmanden eller bliver stoppet af en spiller, der er den sidste mand hvor målmanden ikke har nogen chance for at forhindre målet (sidste linjeblok).

Skud, der direkte rammer målrammen, tælles ikke som skud på mål, medmindre bolden går ind og tildeles som et mål.

Skud blokeret af en anden spiller, der ikke er den sidste mand, tælles ikke som skud på mål.

Opta Sports vil blive brugt som den primære datakilde til afvikling af disse markeder. I tilfælde af at Opta Sports ikke er tilgængelig som resultat, vil vi forsøge at få resultaterne fra en anden officiel datakilde.

47.) Oplæg til mål: Den sidste berøring (aflevering, skud som aflevering eller enhver andet berøring), der fører til, at bolden lander i målet. Hvis den sidste berøring (som defineret med fed skrift) rettes af af en modspiller, får initiativtageren kun tilskrevet et oplæg, hvis den modtagende spiller sandsynligvis ville have modtaget bolden uden at den blev rettet af. Selvmål, direkte frispark, direkte mål på hjørnespark og straffespark tæller ikke som oplæg.

Opta Sports vil blive brugt som den primære datakilde til afvikling af disse markeder. I tilfælde af at Opta Sports ikke er tilgængelig som resultat, vil vi forsøge at få resultaterne fra en anden officiel datakilde.